REGULAMIN WITRYNY INTERNETOWEJ www.progamed.pl
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Witryna www.progamed.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
-
Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Usługi oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Witrynę www.progamed.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
-
Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Witryny www.progamed.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
-
ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
-
ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
-
ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23
września 2016 r., -
ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy
prawa polskiego.
-
2. DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
-
KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
-
KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
USŁUGA – dostępna w Witrynie usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
-
REGULAMIN – niniejszy regulamin Witryny.
-
WITRYNA – Witryna internetowa Usługodawcy działający pod adresem
www.progamed.pl. -
SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA –
Progamed Sp. z o. o.
ul. Działowskiego 1
30-399, Kraków
NIP 6762466355
REGON: 122894997
KRS: 0000468672
-
UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Usługi zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Witryny.
-
ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Usługi ze Sprzedawcą.
3. INFORMACJE DOTYCZĄCE USŁUG ORAZ ICH ZAMAWIANIA
-
Witryna www.progamed.pl prowadzi sprzedaż Usług za pośrednictwem sieci Internet.
-
Usługi dostępne w Witrynie nie posiadają ustalonego terminu wykonania. Klient rezerwuje termin po złożeniu zamówienia osobiście w placówce Sprzedającego przy ul. Petrażyckiego 99, 30-399, Kraków lub przez infolinię pod nr 12 446 78 87.
-
Informacje znajdujące się na stronach internetowych Witryny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonej Usługi na warunkach podanych w jej opisie.
-
Cena Usługi uwidoczniona na stronie internetowej Witryny podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki.
-
Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową– 24 godziny na dobę przez cały rok.
-
Warunkiem złożenia Zamówienia w Witrynie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
4. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
-
Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z §3 pkt 5 oraz 6 Regulaminu.
-
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
-
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania
Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail. -
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
1. potwierdzeniewszystkichistotnychelementówZamówienia,
2. formularzodstąpieniaodumowy,
3. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od
umowy. -
Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4
niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a
Sprzedawcą. -
Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie
dołączany do Usługi.
5. SPOSOBY PŁATNOŚCI
-
Sprzedawca udostępnia płatność za pośrednictwem elektronicznych systemów płatności Przelewy24 oraz Stripe.
-
Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej, szybkiego przelewu z wybranych polskich banków oraz BLIK.
-
Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie do dnia poprzedzającego umówiony termin wykonania Usługi.
-
Usługa zostanie wykonana dopiero po jej opłaceniu.
6. REKLAMACJA USŁUGI
1. Reklamacja z tytułu rękojmi.
-
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego
Konsumentem z tytułu rękojmi obejmującej wady prawne, są określone
w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r., -
zawiadomienia o wadach dotyczących Usługi oraz zgłoszenie odpowiedniego
żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: gabinet@progamed.pl lub pisemnie na adres: ul. Działowskiego 1, 30-399, Kraków, -
w powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności przyczynę reklamacji oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
-
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji,
-
w przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem, Sprzedawca zobowiązuje się zwrócić środki w wysokości wartości reklamowanej Usługi,
-
odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
7. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
Z zastrzeżeniem pkt 9 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie poprzedzającym umówiony termin wykonania usługi.
-
W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą.
-
Sprzedawca dokona zwrotu wartości Usługi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od
Umowy Sprzedaży. -
Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak
i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
8. RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Witryny korzystanie z Usługi Elektronicznej jaką jest zawieranie Umów Sprzedaży Usługi.
-
Świadczenie Usługi Elektronicznej na rzecz Usługobiorców w Witrynie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
-
Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Witryny treści reklamowych. Treści te stanowią integralną część Witryny i prezentowanych w nim materiałów.
9. WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej w § 9 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
-
Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Witrynie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
-
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
1. komputer(luburządzeniemobilne)zdostępemdoInternetu,
2. dostępdopocztyelektronicznej,
3. przeglądarkainternetowa,
4. włączeniewprzeglądarceinternetowejCookiesorazJavascript. -
Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Witryny w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
-
Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
-
Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
10. REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej za pośrednictwem Witryny Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: gabinet@progamed.pl
-
W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
-
Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
-
Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Umowy zawierane poprzez Witryna zawierane są zgodnie z prawem polskim.
-
W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają
właściwe przepisy prawa polskiego. -
Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Witryną, a Konsumentami będą
rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu. -
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
-
Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http:// www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 19.01.2023.